torsdag 18 oktober 2012

Veckan som gått...

har mest innehållit mina tjejer, jobb, läxor, ridning, fiol, allergiutredning...
Läst Doverborg/Pramling en del, letat begagnad litteratur och fixat tågbiljetten till nästa träff i november. Även kontaktat flickan jag ska få intervjua och hennes mamma, samt börjat fila på var och hur jag ska kunna genomföra övningar i 3D med en barngrupp när jag ingen har...:-)
Men jag har två idéer till övningar och två möjligheter så jag hoppas det kommer att utkristallisera sig så småningom.
Kollar It's Learning med jämna mellanrum men har inte fått igenom svarsmejl från lärare än, eller responsen, som jag såklart väntar på med spänning.
Har även äntligen lyckats få till att göra låtsasblod som min femåring tjatat på så länge, hon beskrev att det enda man behövde var "sirap, röd karamellfärg, en hatt och lite musik" Så det fixade vi och lillasyster åt och kväljdes medan storasyster sjöng läskiga sånger i bakgrunden...
Idag har jag dessutom hunnit vara en vuxen förebild i bildskapande och visat förskolebarn hur man kan använda pärlplattor som mallar för att göra svåra former... Kände mig lite uttittad av ord. pedagog, men det kanske var inbillning;-) Barnen blev iaf helt begeistrade och började genast tillverka mönster på egen hand och bilddialogerna dansade runt bordet;-)
Klart slut. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar